۳- اهمیت وکیل ملکی در دعاوی ملکی

همانطور که در بالا  بیان شد وکیل ملکی از وکلای متخصص در طرح دعاوی وشکایت در امور ملکی میباشد. به موجب قوانین جاریه ،رسیدگی به دعاوی ناشی از املاک در دادگاه های حقوقی با طرح دعوا ( داخواست) شروع و رسیدگی می شود. مشاوره حقوقی مناسب و مفید و راهنمایی درچگونگی طرح دعوا و همراهی در سیر  مراحل رسیدگی به پرونده، بر عهده وکیل ملکی این موسسه در دادگاه های ایران وتهران میباشد.. با این وصف  ضرورت دارد  تا درباره ویژگی های یک وکیل خوب در دعاوی ملکی ایران وتهران و یا سایر شهر های  دیگر بیشتر گفتگو کنیم. زیرا لازمه موفقیت در هر پرونده حقوقی، همکاری و همراهی یک وکیل متبحر و متخصص از هر نظر مخصوصا از منظر دانش ملکی است.

ویژگی بهترین وکیل ملکی در دعاوی مختلف

از ویژگی های لازم و تخصصی وکیل ملکی ، علاوه بر داشتن مجوز و پروانه و تحصیلات دانشگاهی، داشتن تجربه کافی و سابقه کاری حقوقی در زمینه مسائل دعاوی حقوقی و ملکی مثل یک قاضی بازنشسته است . زیرا که این گونه دعاوی به جهت بار مالی آن  از حساسیت زیادی برخوردار است و بدیهی است که وکیل با تجربه و متخصص در این زمینه برای پیشبرد هدف از طرح دعوا کمک کننده خواهد بود. ویژگی های لازم و ضروری وکیل ملکی در رسیدگی به پرونده های حقوقی اینچنینی،  به شرح زیر است.

اولین ویژگی لازم برای مدیریت مسائل حقوقی و خصوصیت وکیل متخصص در امور ملکی، داشتن تجربه است. تجربه حقوقی وقضایی  لازم در رسیدگی به این نوع پرونده ها مهم و حائز اهمیت بالایی است. همیشه فقط دانش حقوقی برای رسیدن به هدف در دعوای حقوقی کافی نیست و این مهم، لزوم تجربه کافی و مرتبط را در این زمینه می طلبد. وکیل  متخصصی که تجربه سالهای قضاوت  را نیز دارد ومسئولیت رسیدگی به پرونده های متنوع ملکی را داشته است، قطعا بهترین گزینه برای مشاوره و انجام دفاع در دادگاه خواهد بود. هر میزان تجربه وکیل بیشتر باشد، دفاع دقیق و کامل تر خواهد بود و موکل به هدف خود نزدیک تر خواهد شد.

وقتی تجربه مهم ترین رکن اساسی یک وکیل خوب باشد، رسیدن به هدف پرونده در کوتاه ترین زمان ممکن    و راحت ترین و مناسب ترین  روش  رسیدن به نتیجه می شود. وکیل ملکی که فاقد تخصص و تجربه کافی در این گونه پرونده ها باشد، ممکن است  روشها و مسیر های  پر هزینه و طولانی را برای پیشبرد اهداف انتخاب کند. راه هایی که بخواهد با توسل به آزمون و خطا به نتیجه برسد، از نواقص همراهی وکیل بی تجربه است. پس دومین ویژگی لازم برای وکیل ملکی ، انتخاب کوتاه ترین و کم هزینه ترین راه رسیدن به نتیجه دلخواه در پرونده میباشد.

وکیل ملکی یا در واقع وکیل متخصص ملکی باید آشنا به فرایند رسیدگی  دادگاه منطقه و محل رسیدگی به پرونده حقوقی ملک باشد. آشنایی با کارمندان و قضات دادگاه و آشنا بودن به رویه حوزه قضایی یکی از ارکان مهمی است که وکیل متخصص در زمینه رسیدگی به پرونده های ملکی باید داشته باشد. رسیدگی به پرونده ملک باید در همان منطقه و حوزه ای باشد که ملک واقع شده است. زیرا گاهی اوقات اداره ثبت اسناد به پرونده دعوا وارد می شود. پس این مهم، کار را برای پیش بردن سریع تر روند اداری پرونده راحت تر خواهد کرد. این نکته را وکیل متخصص تشخیص می دهد و به موکل متذکر و یادآور می شود.

آخرین موضوع قابل ذکر در انتخاب وکیل ملکی، علاوه بر تجربه کافی و دانش حقوقی بالا، آشنایی با محل رسیدگی به پرونده حقوقی، آگاهی داشتن وکیل ملکی در نحوه تقدیم  دادخواست وشکایت و کیفیت خواسته دعوا است. گاهی قانونگذار دربعضی موارد حقوقی سکوت کرده یا موضوع قانون ابهام و اجمال دارد و دادرسی و تفسیر آن را به قضات و حقوقدانان در هر پرونده واگذار می کند. وکیل ملکی از این خصوصیت بی بهره نیست. آنان استدلال و نظرات حقوقی پر رنگ و قوی در این گونه مسائل مطرح خواهند کرد.  نتیجه آن واضح و مبرهن است که به نفع وکیل مدافعی است که استدلال های حقوقی  قوی ارائه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *